Za nadgradnjo spletnih vsebin, ki jih pišemo SEO pisci, se pogosto obrnemo na vsevrstne SEO sestavine in elemente, najnovejše copywriting trike, dobro promocijo, povezavo z družabnimi omrežji in še več. Zato pa pogosto “spregledamo” najosnovnejša SEO pravila, ki imajo na vašo uvrstitev največji vpliv.
Ta prispevek je zato namenjen na videz banalni temi – ključnim besedam v spletnih vsebinah. O ključnih besedah govorimo skorajda vedno, ko se pogovarjamo o malo daljšem besedilu. Te ključne besede pa imajo nekoliko bolj določeno funkcijo.
Spodaj si preberite:
- kaj so ključne besede (temeljita razlaga),
- kako jih delimo (razdelimo jih na dve večji skupini, vsaka s svojo funkcijo),
- kako pravilna (in napačna) uporaba vpliva na vašo uvrstitev,
- in še več …
Kazalo
Kaj so ključne besede v SEO
Za ključne besede smo najprej verjetno slišali že v osnovni šoli, ko nam je učiteljica razlagala, kako izluščiti bistvo iz nekega daljšega besedila.
Tudi SEO ključne besede lahko uporabimo kot okvir neke spletne vsebine, npr. SEO prispevka, imajo pa še pomembnejšo funkcijo – vplivajo na razverstitev vaše vsebine v Googlovem indeksu spletnih vsebin.
Ključne besede v optimiziranih vsebinah lahko hitro prepoznamo. Neki splošni SEO prispevek, bo ključno besedo pokazal že v glavnem naslovu. Pogosto se ključne besede pojavijo tudi v podnaslovih, opisih slik in v sami vsebini – več o tem spodaj.
Uporaba ključne besede v viskovo uvrščenem SEO prispevku | Odkup terjatev – Prvafina.si
Na spodnji sliki vidite primer optimizirane spletne vsebine, ki dosega dobre rezultate. To je spletna stran Prvafina.si, s svojim prispevkom Odkup terjatev – Prodaja terjatev. Opazujmo kje se ključna beseda pojavi:
- v 1. odstavku
- v glavnem (H1) naslovu
- (nakajkrat) v vsebini
- v povezavi (YouTube video)
- v URL naslovu
- na koncu vsebine (zadnji odstavek)
Takšna gostota ključne besede je tudi primerna glede na obseg prispevka.
Zakaj so ključne besede tako pomembne za dobro uvrstitev
Povejmo preprosto in jedrnato – brez ključne besede vaša vsebina v Googlovih očeh ne obstaja.
Dva pisca sta napisala (skoraj) enako vsebino, ki šteje pičlih 1000 besed. Postopek pisanja prvega pisca je takšen:
- Kaj želim napisati?
- Kaj zmorem napisati?
- Kako lahko to najbolje utemeljim in argumentiram, da bo uporabno za moje bralce?
…in nato napiše vsebino.
Postopek pisanja drugega pisca pa je takšen:
- Kaj želim napisati?
- Kaj želijo moji bralci izvedeti?
- Kaj je tisto za kar Google meni, da bralci želijo izvedeti?
- Kje prve tri točke sovpadajo?
- Kako dobljeno vsebino povzeti z eno ključno besedo oz besedno zvezo?
…in nato napiše vsebino.
Ključne besede so “ključna” povezava med vašimi zmožnostmi in željami vaših bralcev ter Googla. Ko Google oceni, da je vaša vsebina uporabna, jo indeksira oz. razvrsti v svojo ogromno knjižnico vsebine.
Iskalci (tisti, ki brskamo po Googlu) poiščejo vsebine tako, da v Google vpišejo ključno besedo oz. besedno zvezo, ki najbolje povzame njihove želje. Če te želje sovpadajo z željami Googla, bo vaša vsebina iskalcu ponujena najprej.
Povezovanje vašega znanja s motivi bralcev in ocenami Googla | Artritis – Magus.si
Včasih je težko oceniti kje vaše zmožnosti pisanja in znanje lahko pomagata bralcem, ter obenem dobita odobritev iz strani Googla. Spletna stran Magus.si se je reševanja tega problema lotila precej inovativno. Na spodnji sliki si natančno poglejte kazalo za vsebino Artritis …
Če v Google vpišemo ključno besedo “artritis” se bodo najprej pojavile vsebine, ki so močno povezane s temi poglavji. Na koncu kazala je izpisano najpomembnejše poglavje – Najpogostejša vprašanja … Takša vrsta vsebine je Googlu vedno relevantna in z njo ne morete zgrešiti.
Kako delimo ključne besede in zakaj je razlika pomembna
V SEO se ključne besede delijo na dve večji skupini:
- Generične ključne besede
- Long-tail ključne besede
Razložimo najprej skupino generičnih ključnih besed. V to skupino spadajo kratke ključne besede. Kaj sploh to pomeni? Ko govorimo o ključnih “besedah” v SEO, v bistvu govorimo o besednih zvezah, ki se največkrat pojavljajo v vsebini. “Kratke” ključne besede so zato besedne zveze, ki jih sestavljajo 1-2 besedi.
Sledimo logiki – krajša kot je besedna zveza, več ljudi jo bo vpisalo v brskalnik. Posledično se bo to kazalo v ogromnem iskalnem volumnu (mesečni obisk) besede.
Večji kot je iskalni volumen neke besede, bolj bo ta beseda privlačila SEO pisce, saj bodo imeli več prometa. Generične ključne besede imajo zato ogromno konkurenco, na prvo mesto pa se je lahko zelo težko uvrstiti. “Težko” v pomenu trajanja nekaj mesecev do par let.
Na generične ključne besede ciljajo predvsem največja in najuspešnejša podjetja | Bonitete – Ebonitete.si
Najbolj obiskane ključne besede imajo iskalne volumne, ki štejejo več milijonov iskalcev. Takšnih besed je na slovenskem trgu seveda zelo malo (saj nas je Slovencev le 2 milijona), za večje ključne besede zato upoštevamo že tiste z nekaj sto do več tisoč mesečnimi obiskovalci.
Spletna stran Ebonitete.si je stran, ki pripada enemu najuspešnejših slovenskih podjetij. Opazite lahko, da velika večina njihove vsebine cilja na generične ključne besede, tudi glavsna stran oz “landing page,” ki cilja na besedo Bonitete.
Pojasnimo še long-tail ključne besede. Te so – v nasprotju z generičnimi – dolge ključne besede; sestavljajo jih 3 besede in več (neomejeno).
Če spet sledimo logiki, ugotovimo, da obstaja veliko več long-tail ključnih besed, kot generičnih, saj obstaja več kombinacij. Poglejmo si primer long-tail ključne besede “bela knjižna polica lesena cena.” Koliko ključnih besed dobimo, če samo menjamo barvo? Rdeča knjižna polica lesena cena, modra knjižna polica lesena cena, itd.
Long-tail ključne besede imajo posledično nizek iskalni volumen, s tem pa tudi manj konkurence. To pomeni, da se je na prvo mesto s long-tail ključno besedo lahko uvrstiti.
V vsaki skupini se seveda pojavijo besede, ki v celoti ne ustrezajo posameznima skupinama. Te besede bomo kar poimenovali “izobčenci.” Nekateri izobčenci so lahko koristni. To bi bila npr. generična ključna beseda z malo konkurence, ali pa long-tail ključna beseda z visokim iskalnim volumnom.
Nekateri “izobčenci” pa obstajajo samo zato, da vam zagrenijo življenje. Če pred pričetkom pisanja neke vsebine sklepate, da ima neka ključna beseda malo prometa, ker je sumljivo dolga, se to lahko hitro pozna na vaši uvrstitvi.
Najpogostejše napake, ki sledijo uporabi ključnih besed & kako se jim izogniti
Ko SEO pisci prvič “odkrijejo” resničen pomen ključnih besed, in se zavedajo njihove vloge za uvrstitev, pogosto pride do napačne uporabe, ki vam bo naredila več škode kot koristi. Toda, kot pravijo – učimo se iz napak drugih – poglejmo, kako se lahko tem napakam sami izognete.
Prva pogosta napaka, ki se še vedno pojavlja v neaterih spletnih vsebinah je t.i. “keyword stuffing.” Gre za prepogosto uporabo ključne besede v vsebini, da bi Googlu “jasno” povedali, o čem tema sploh teče.
Google seveda ni od včeraj in gostoto ključnih besed z lahkoto izmeri. Prav tako se zaveda, kaj je “normalna” gostota ključne besede, ter kako SEO pisci skušajo prva mesta doseči z njihovo (pretirano) uporabo.
Tej napaki se lahko hitro izognete z uporabo SEO orodij, ki vam gostoto ključnih besed med pisanjem tudi prikažejo, in ocenijo, če njihova uporaba izgleda “nenaravno.” Primer brezplačnega SEO orodja s to funkcijo je Yoast SEO vtičnik.
Druga pogosta napaka je preredka uporaba besede – iz ene skrajnosti v drugo. Tudi to vam pomaga razrešiti za to namenjeno SEO orodje. Napake se lahko odpravijo tudi s pomočjo SEO strokovnjakov. Kako se naučiti spletne optimizacije lahko pogledate na povezavi.
Še en primer ustrezne uporabe ključne besede v spletni vsebini | Paintball – Paintball-Ljubljana.si
Utrdimo znanje, ki smo ga pridobili danes na primeru prispevka Paintball iz spletne strani Paintball-Ljubljana.si:
- gostota ključnih besed je odvisna od obsega vsebine
- ključna beseda se naj pojavi v glavnem naslovu in občasno tudi v podnaslovih
- ključna beseda se pojavi v URL-ju in nekaterih povezavah
- uporabljamo lahko različne alteracije besede
Poglejte še si, kako poiskati ustrezne ključne besedne zveze za vašo vsebino v spodnjem posnetku: