Glede na to, da je spletni iskalnik Google, v številnih državah in pa tudi v Sloveniji, zdaleč najbolj uporabljan spletni iskalnik, smo spodaj pripravili nasvete za vse, ki jih zanima kako poteka oglaševanje čez Google oz. na kratko: ” Google oglaševanje”.
V osnovi se oglaševanje čez Google, loči na dva dela in sicer na plačljivo oglaševanje in na oglaševanje s tem, ko našo spletno stran Google poindeksira in uvrsti v svoj iskalnik ter nas spletni uporabniki Googla, najdejo brez, da bi za našo vidnost v iskalniku morali plačati (več informacij: Učinkovito spletno oglaševanje z bloganjem) .
Izraz pod katerim pojmujemo oglaševanje na Googlu je Adwords oglaševanje, saj nosi platforma (orodje), s katerim si nastavimo oglaševalske kampanje, prav to ime.
A preden razložimo nekaj koristi, ki jih prinaša adwords oglaševanje, si poglejmo tudi priložnosti za oglaševanje na Googlu, brez, da za svojo vidnost in pojavnost, odštejemo sploh kaj denarja.
SEO spletna optimizacija oz. brezplačno oglaševanje na Googlu
Načeloma se je za izraz za brezplačno pot do spletnih uporabnikov Googla, prijel izraz spletna optimizacija, tudi SEO, pomeni pa postopek in metode izvajanja aktivnosti preko katerih skozi čas (mesece in leta) naša spletna stran pridobiva v Googlovem iskalniku na vidnosti, posledično pa seveda na večjem številu na novo pridobljenih poslov.
Spletna optimizacija sloni na dveh načelih:
onsite seo optimizacija pomeni, da moramo poznati in upoštevati kar se da največ aktualnih zakonitosti in smernic, ki jih Google narekuje za čim boljše uvrstitve spletne strani v njegovem iskalniku. Višje uvrščene spletne strani, seveda pritegnejo največ spletnega prometa, zato je razumljivo, da se je izraz SEO zelo izenačil s sinonimom višjega uvrščanja spletne strani v iskalniku. Za najboljše pozicije pa je potreben tudi offsite seo.
- SEO optimizacija v današnjem času pomeni predvsem temeljit razmislek o strategiji spletnega nastopa, velik pomen pa se pri seo optimiziranju strani še danes namenja predvsem za anlizo ključnih besed, kreiranje in rast bloga na spletni strani, offsite seo za dvigovanje najtežjih ključnih besed, onsite seo za hitre seo zmage in kakovostno pripravo spletnih vsebin ter tehnično optimizacijo.
Onsite SEO optimizacija zajema naslednje aktivnosti:
- optimizacija SEO naslova in meta opisa, glede na izbrane ključne besede, na katere je optimizirana spletna vsebina
- optimiziranje slik v spletnih vsebinah (z upoštevanjem alt oznak in nadomestnih besedil v slikah)
- optimizacija youtube videov (z opisi videov in pravilnih označevanjem naslovov videov, glede na ključne besede iz youtube iskalnika)
- upoštevanje umeščenosti izbranih ključnih besed, na katere so optimizirane spletne vsebine, v prvi odstavek spletne vsebine, v najmanj en naslov poglavja spletne vsebine, v glavni naslov vsebine (od leve proti desni), v zadnji odstavek vsebin
- vključevanje sinonimov in sorodnih iskanj v spletno vsebino, z namenom boljšega razumevanja tematike iz strani Googla
- upoštevanje pravilnega povezovanja (linkanja) spletnih strani med seboj
navajanje kredibilnih, avtoritativnih in reprezentativnih zunanjih virov
Priporočamo: The definitive guide to seo in 2019
- pojem offsite seo optimizacija enačimo z izrazom grajenja kakovostnih povratnih povezav, saj le te (njihovo število, njihova tematska sorodnost, njihova ažurnost in aktualnost), močno vpliva na višino pozicije na kateri se bo spletna stran znašla v iskalniku Google.
Priporočamo: Kako optimizirati spletno stran – MatijaZajšek.com
Plačljivo Google oglaševanje – Adwords
Priljubljenost oglaševanja čez Googlove Adwords oglase je narasla s tem, ker je slednje orodje, edino orodje, ki nam pove kakšen je namen tistega, ki določeno stvar išče, na največjem spletnem iskalniku.
Zraven tega, da nam omogoča vpogled v namen uporabnika iskalnika, nam orodje tudi pokaže koliko ljudi zanima določena reč, hkrati pa se orodje skozi leta vse bolj razvija in nam danes tudi omogoča, da natančno z oglaševanjem ciljamo na npr. tiste stranke, ki prihajajo iz določene regije.
Cenik oglaševanja preko Adwordsev se formulira tako, da je cena oglaševanja zakupa posameznih besed, odvisna od trg (od zanimanja oglaševalcev za vsako posamezno ključno besedo).
Večje kot je zanimanje za točno določeno besedo, več oglaševalcev kot kupi točno določeno besedo, večja je posldično tudi cena oglaševanja te iste besede čez Google. Razlog za tak poslovni model se skriva v tem, da je oglaševalski prostor na prvi strani iskalnika omejen (je pa hkrati prva stran Googla tudi najbolj zanimiva za spletne uporabnike in oglaševalce).
Google živi od tega, da prodaja oglase, skladno s tem pa tudi širi prostor za postavitev oglasov (v preteklosti je bilo na vrhu prve strani Googla prikazanih oglasov 3, po novem so štirje).
Za vsakega oglaševalca čez Google je ključno, da glede na vrsto oglaševalskega pristopa (plačljivega ali ne), pristopi tako, da orodje, metode in tehnike dodobra spozna, saj se te, skladno z razvojem interneta in iskalnika Google, na sploh, zelo hitro dopolnjujejo in spreminjajo.
Priporočamo še: Delo od doma preko interneta
Oznake besedila: google oglaševanje