STE MENILI, DA JE ELEKTRIČNO MESTNO KOLO NOVODOBEN IZUM? NO, TEMU RAVNO NI TAKO…
Prve zamisli o električnem mestnem kolesu segajo več kot stoletje nazaj
Če ste do sedaj bili mnenja, da je električno mestno kolo iznajdba sodobnega časa, vam moramo zaupati, da temu niti zdaleč ni tako. Drži sicer, da je električno mestno kolo največji tehnološki napredek in uveljavljanje v družbi doživelo šele v zadnjem desetletju, toda prve zamisli o njegovem nastanku segajo že v daljno leto 1895. Zametki in poskusi naj bi obstajali že prej, vendar takrat je ameriški inovator Ogden Bolton Jr. na patentnem uradu prijavil prvo uradno skico električnega mestnega kolesa. Boltonovo električno mestno kolo je bilo gnano na deset voltni baterijski pogon, ki je bil povezan na polni osni motor, nahajal pa se je na zadnjem kolesu in je zmogel presenetljivih sto amperjev.
Po arhivskih podatkih iz muzejev in številnih ohranjenih zapisih iz tistega časa, se je to zgodilo natanko deset let po tem, ko je naš najpomembnejši industrialec, mehanik in izumitelj, Janez Puh, predstavil konstrukcijsko izboljšano kolo, kot ga poznamo danes. Ravno Puhu lahko torej pripišemo zasluge, da ima današnje električno mestno kolo nižji okvir, da je vanj vgrajenih dvoje enako velikih koles s krogličnimi ležaji in da je zadnje kolo gnano preko pedalov, ki sta med seboj povezana z verigo.
Zakaj je na začetku 20. stoletja večina načrtov za razvoj električnega mestnega kolesa ostalo zgolj v predalih?
Poglavitni razlog, zaradi katerega na začetku 20. stoletja ni prišlo do realizacije številnih patentov, skic in načrtov za razvoj električnega mestnega kolesa, je začetek motorjev na notranje izgorevanje in s tem avtomobilizma, ki je bil za tisti čas vse bolj pomemben in je zato doživljal čedalje intenzivnejši razmah.
Največji udarec razvoju električnega mestnega kolesa, ki sta povzročili celo popolno zaustavitev vseh realizacijskih projektov, pa sta bili obe svetovni vojni, saj so bile vse inovacije takrat podrejene razvoju vojaških tehnik in kasneje povojni obnovi držav.