V tem prispevku smo predstavili najpomembnejše SEO sestavine in SEO elemente na katere morda pozabljate. Njihova uporaba pa lahko vašo uvrstitev izboljša za nekaj dodatnih mest.
Kazalo
Kaj je razlika med SEO sestavinami in SEO elementi
SEO sestavine in SEO elementi so pripomočki in orodja, ki sestavljajo idealno optimizirano spletno stran. Njihova uporaba je povezana z vašo uvrstitvijo.
SEO sestavine so pri tem deli spletne strani, ki imajo praktičen učinek. Njihova glavna vloga je organizacija vsebine na spletni strani.
Med SEO sestavine spadajo:
- Header & Footer,
- Home Slider,
- Side Bar,
- Editorial polje in
- meniji
Seznam ne izgleda dolg, in vendar lahko njihova uporaba vaši spletni strani zagotovi nekaj mest višjo uvrstitev. SEO elementi so elementi spletne strani, ki predstavljajo višjo raven SEO optimizacije. SEO vaše strani torej nadgradijo.
Tudi SEO elementi, tako kot SEO sestavine, pomagajo pri organizaciji vaše spletne strani, vendar to ni njihova primarna funkcija.
Poglejmo si še nekaj SEO elementov:
- predstavitev produktov/storitev,
- povezava s socialnimi omrežji,
- blog,
- izjave strank ter
- različna potrdila in soglasja
Hitro opazite, da SEO elementi predstavljajo kar celotne dele spletne strani. Predstavitev produktov ali storitev ima tako npr. posebno mesto na spletni strani in ji je namenjena posebej oblikovana vsebina. Enako velja za blog in izjave strank.
Element, ki izstopa – ker je obvezen za vse spletne strani v Sloveniji – so spletna dovoljenja in soglasja. Google opazuje tudi, če vaša stran sledi zakonskim zahtevam.
Interaktivni Footer na Ebonitete.si je v pomoč bralcem – Bilanca stanja
Primer odlične uporabe Footerja, ki vam ga želimo pokazati, je ta na spletni strani Ebonitete.si. Če pogledate vsebino Bilanca stanja, vidite da se konča s Footerjem. Tega navadno sestavljajo kontaktni podatki, povezave sa družabna omrežja, …
Posebnost njihovega Footerja je zemljevid.
Organizacija vašega spletnega mesta je najpomembnejša vašim obiskovalcem
Povedali smo, da je vloga SEO sestavin organizacija spletne strani. Zakaj je ta tako pomembna, in zakaj jo tako izpostavljamo?
Organizacija spletne strani je najpomembnejša za vaše obiskovalce. Miselni procesi, ki se dogajajo v glavah vaših bralcev, ko ti obiskujejo neka spletna mesta, so v večini podzavestni, in izjemno hitri.
Povprečen bralec spletno mesto zapusti v 10-20 sekundah. Iz tega sledi, da se bralec v manj kot 20 sekundah odloči, če mu je spletna stran všeč. Na njegovo odločitev vplivajo stvari kot so barve, obseg vsebine in – da – tudi organizacija spletne strani.
Bolj “pregledno” kot je vaša stran zgrajena, večja možnost je, da se bodo bralci na vaši strani ustavili.
Magus.si in njihova uporaba SEO sestavin – Spondiloza
Še ena spletna stran, ki z optimizacijo dosega prva mesta, je Magus.si. Osredotočimo se na uporabo SEO sestavin na njihovi spletni strani. Na spodnji sliki vidite primer uporabe side bara. Na povezavi Spondiloza si še lahko pogledate Header in Footer.
Kako SEO sestavine posredno vplivajo na boljšo uvrstitev
Kako pa torej SEO elementi vplivajo na vašo uvrstitev? V prejšnjem poglavju smo povedali, kako SEO elementi bralcu pomagajo se orientirati na spletni strani.
Če se obiskovalec na spletni strani znajde in mu je stran tudi privlačna, na njej preživi več časa. Prav tako se poveča možnost, da bo na vaši strani našel tudi vsebine, ki jih brez organizacije morda ne bi.
Ko se to zgodi, obiskovalec preneha z “brskanjem” po spletu in iskanju informacij iz različnih strani. Osredotoči se samo na eno stran.
Googlov algoritem – program, ki uvršča spletne strani – meri tudi čas, ki ga bralec preživi na vaši strani. Google bo vašo stran uvrstil na podlagi izkušnje obiskovalca – ki je preživel na vaši strani več časa.
Google bo seveda tudi upošteval uporabo SEO sestavin, kot uporaba SEO sestavin samih. Te sestavine (kot so header, footer, side bar, itd.), Google povezuje z kakovostno spletno stranjo. Zato že njihova uporaba sama po sebi ugodno vpliva na uvrstitev spletne strani.
Zakaj je spletna stran Varcevanje-energije.si tako uspešna v nabiranju bralcev
Spletna stran Varcevanje-energije.si je z malo več kot dva milijona bralcev ena najbolj obiskanih strani v Sloveniji.
Njihova stran je nameč opremljena z ogromno vsenine, ki jo objavljajo v obliki bloga. O pomembnosti bloga za uvrstitev bomo govorili v naslednjem poglavju. Poglejte si eden izmed njihovih blog objav na povezavi Cena elektrike.
Kako Google gleda na uporabo SEO elementov
SEO elementi se pri tem od SEO sestavin manj ali več razlikujejo. Z izjemo enega SEO elementa – potrdila in soglasja – je njihova uporaba neobvezna za spletno stran. Tudi SEO sestavine niso obvezne, vendar lahko dobro in uspešno stran zgradite tudi brez njih. Brez SEO elementov je to malo težje.
SEO elementi, kot so predstavitev produkta ali storitve s spletno trgovino ali Home Page, so za uspešno prodajno spletno stran nujni. Brez njih obiskovalci sploh ne vedo kaj se prodaja; nimajo zadostnih informacij za nakup.
Google uporabo SEO elementov seveda opazi – najočitnejša je uporaba soglasij.
Druga najpomembnejša je brezdvomno uporaba bloga. Blog je za dobro uvrstitev nujen. Brez njegove uporabe spletne strani pogosto nimajo dovolj vsebine, na katere podlagi bi Google lahko sklepal kakšna je kakovost vsebine.
Uporaba bloga je močno priporočena tudi zato, ker garantira več obiskovalcev, ki lahko celo postajo vaši redni bralci.
Izjemno podcenjen SEO element je stran z izjavami stran. To je del strani kjer imajo vaši kupci možnost, da izrazijo svoje mnenje o nakupu.
Pozor: če se odločite za dodajanje izjav kupcev, se držite resničnih trditev. Čeprav bralec morda ne opazi razlike, jo pa Google.
Odlična predstavitev storitve na Prvafina.si – Prodaja terjatev
Spletna stran Prvafina.si slovi po svoji profesionalni optimizaciji, ki jim seveda tudi prinaša pričakovane rezultate.Standard njihovih vsebin je izjemno visok – poglejmo si prispevek Prodaja terjatev. V prispevku se pojavi odlična predstavitev storitve.
Več o sestavinah in elementih, ki jih lahko uporabite na vaši spletni strani, lahko najdete v spodnjem posnetku: