Vse več ljudi se seznanja s spletnim marketingom in s vprašanjem kaj je SEO – pogosto pa odgovor ni tako natančen kot bi želeli. V tem prispevku smo zato pripravili natančno predstavitev o tem, kaj je SEO, kako deluje in zakaj ga uporabljamo.
Berite spodaj …
Kaj je SEO
- SEO je kratica za angleški izraz Search Engine Optimization, za katerega se v Sloveniji pogosto uporablja izraz optimizacija spletnih strani.
V osnovi je optimizacija spletnih strani neplačljiva metoda spletne promocije na Googlu, ki jo lahko izvaja vsak, ki se mu zdi vredno truda. Pogosto namreč zaradi “neplačljivosti” spletni pisci podcenjujejo težavnost izvajanja SEO.
Ampak preden se prestrašite in obrnete na podjetja, ki vam ob plačilu lahko pomagajo vašo spletno stran dvigniti na vrh Googlovih rezultatov, poglejte kako deluje.
Kako deluje optimizacija na spletni strani Panheat.si – Sončna elektrarna
Panheat.si je ena najuspešnejših optimiziranih spletnih strani Slovenije. Na sliki spodaj vidite del vsebine s katero oglašujejo sončno elektrarno. Njihov prispevek Sončna elektrarna je sicer bolj obsežen in upošteva veliko SEO pravil.
Celoten prispevek lahko vidite tukaj.
SEO ni prepovedana metoda. To pomeni, da Google vaše strani ne bo sankcioniral, če ugotovi, da na vrh rezultatov prihajate s pomočjo SEO. Kljub temu je Googlu v interesu, da promocijo plačujete, saj od tega pridobiva zmeren znesek nekaj bilijonov $ (podatki 2020 iz Investopedia).
Vsa pravila spletne optimizacije zato niso preprosto napisana na njihovi spletni strani, saj bi se vsi prodajalci obrnili k neplačljivi metodi.
Skozi leta in z razvojem Googlovega algoritma, ki uvršča spletne strani, pa so določeni SEO mojstri uspeli razšifrirati nekaj pravil.
In tako se je med spletnimi prodajalci pričela borba za prva mesta na Googlu.
Optimizirana vsebina na spletni strani Prvafina.si – Odkup terjatev
Veliko slovenskih spletnih strani SEO izvaja že več časa (čeprav SEO v Sloveniji ni tako razširjen kakor v tujini). Odličen primer je spletna stran Prvafina.si, s svojim prispevkom Odkup terjatev.
Na spodnji sliki vidite, kako izgleda njihova optimizirana vsebina Odkup terjatev, čeprav še morda ne razločite SEO elementov v besedilu. V naslednjih poglavjih bomo govorili tudi o SEO pravilih.
Kako SEO deluje
V zgornjem poglavju je bilo omenjeno, da Google pravil, ki jih upošteva za uvrščanje spletnih strani, ni nikjer objavil. S pomočjo piscev, ki pa so delovanje Googlovega algoritma opazovali več let, pa so uspeli priti do nekih dognanj.
Razvila so se številna orodja in spletni vtičniki, ki vam lahko pomagajo pri optimiziranju neke vsebine. Takšna so na primer Yoast SEO vtičnik, in mnogi drugi.
Takšna orodja bodo pri vaši vsebini spremljala upoštevanje teh pravil in vas opomnila, če morate kaj spremeniti.
Nekaj SEO pravil smo zapisali spodaj:
- vsebina ima dovolj besed, da se lahko uvrsti na prvo mesto (vse med 300 do več tisoč besed)
- vsebina ima ključno besedo na katero targetira in jo konsistentno uporablja v naslovih in poglavjih
- uporaba povezav (linkov) zvišuje moč spletne strani same (inbound povezave) ali strani na katere “linka” (outbound povezave)
– O vrstah povezav bi lahko napisali celotem prispevek, vendar je trenutno pomembno, da veste samo to, da lahko v vsebino dodate povezave iz vaše spletne strani (npr. druge blog objave), ali pa povezave iz druge spletne strani (npr. vir) - upoštevanje splošnih SEO pravil kot so bolding (odebeljen tekst), bulleting (alineje) in italics (poševen tekst)
- ustrezen meta opis
- …
SEO je lahko zelo zapleten proces, zato se veliko ljudi odloči za obisk predavanj in mentriranj, čeprav se ga lahko naučite tudi sami.
SEO elementi na spletni strani Ebonitete.si – Bonitete prijava
Spletna stran Ebonitete.si je prav tako dober primer optimizirane spletne strani, saj dobro vedo kaj je SEO. Zraven upoštevanja SEO pravil, Ebonitete.si na svoji strani uporablja tudi SEO elemente.
Pogledate lahko spodnji primer bonitete prijava, kjer lahko bralci pustijo t. i. “sled.” Takšni vrsti vsebine bi lahko tudi rekli lead generation vsebina. Celoten prispevek lahko pogledate na povezavi bonitete prijava.
Kako delimo SEO
Glede na prostor izvajanja optimizacije, SEO delimo na:
- onsite SEO
- offsite SEO
Onsite SEO pravimo optimizaciji spletne strani iz TE spletne strani.
Primer: Neko spletno stran želite dvigniti na prvo mesto Googlovih rezultatov, zato optimizirate vso vsebino na tej strani. Pod to spada optimizacija elementov spletne strani (gradnja poglavij, header & footer, …) in optimizacija blog vsebin.
Offsite SEO pravimo optimizaciji spletne strani iz DRUGE spletne strani.
Primer: Neko spletno stran želite dvigniti na prvo mesto na Googlu, zato napišete vsebino na drugi spletni strani, ali drugih spletnih platformah, jo optimizirate in “linkate” na stran, ki jo želite dvigniti.
Mnogo začetnih SEO blogerjev napačno oceni vrednost izvajanja offsite SEO. Ker je njegovo delovanje namreč posredno (in njegovih rezultatov ne morate nujno videti po številkah, ti verjamejo, da rezultatov ne prinese v takšni količini kakor onsite SEO.
V resnici onsite in offsite SEO optimizaciji strani prispevata enako (moč si delita 50-50).
Ko se učite kaj je SEO se zato vedno posvečajte tako onsite, kot offsite SEO, saj tudi ne delujeta po enakih pravilih.
Offsite SEO za Magus.si na Facebooku – Spondiloza
Offsite SEO prodajalci pogosto izvajajo iz različnih družabnih omrežij. Še posebej priljubljen je Facebook, sicer pa z njim tekmuje tudi Instagram, Twitter in Linkedin.
Na spodnji sliki vidite primer offsite SEO objave spletne strani Magus.si, ki vključuje povezavo za prispevek Spondiloza.
Zakaj uporabljati SEO
Ko veste za kaj se uporablja SEO, se morda začnete spraševati zakaj se uporablja. Če razumete kakšno količino znanja potrebujete, da lahko SEO izvajate tako kot se spodobi, se vam morda ideja plačljivega oglaševanja zdi bolj privlačna.
Ampak tu je (zraven očitne neplačlivosti) nekaj razlogov zakaj se vam SEO bolj izplača.
- Ljudje bolj zaupajo neplačljivim rezultatom iskanja
Tudi “navadni smrtniki,” ki jih SEO ne zanima in ga ne potrebujejo v svojem delu, z lahkoto prepoznajo plačljiv rezultat, saj so ti označeni z neprijetno oznako “Oglas.” Po podatkih iz 2021 se ljudje tem oglasom bolj izogibajo. - Plačljivo oglaševanje se bolj splača v 1. letu (in nato močno upade)
Mnogo podjetnikov sprejme odlično odločitev in se v času SEO usposabljanja obrne na plačljivo promocijo (Google Ads). Nato pa plačevanje prekinejo in prvo mesto v rezultatih naprej zasedajo s pomočjo SEO.
Zadnji razlog še ima kar največji vpliv na priljubljenost SEO:
- SEO prinaša rezultate še po prenehanju optimiziranjaPlačljiva promocija nima te vrline – v bistvu ji močno nasprotuje.Če optimizacije v času plačevanja promocije sploh ne izvajate in nato prenehate plačevati svoje mesto na Googlo, bo vaša stran utrpela “hude izgube.” Govorimo o nenadnem padcu na sedmo, deseto, celo dvajseto stran, v času nekaj dni.
Če ste nekaj časa že izvajali SEO in nato s tem preprosto prenehate pa je zgodba drugačna. Po raziskavi iz FitSmallBusiness rezultati SEO ostajajo še več mesecev.
SEO ima zato veliko prednost, če se znanja optimizacije dobro naučite in ga znate uporabiti v svoji vsebini. SEO mentorastva izvajajo tudi slovenski SEO mojstri kot npr. Seo-Praktik.si, kjer se lahko naučite kaj je SEO. Več o učenju SEO optimizacije si lahko pogledate v poučnem videu spodaj: