Kaj so offsite članki in kako bodo pomagali vaši spletni strani
Google ima pri uvršanju spletnih strani na razne pozicije v iskalniku več faktorjev po katerih ocenjuje strani. Vse od kvalitete vsebine, oblikovanja strukture spletne strani, internih povezav na spletni strani in navsezadnje člankov iz celotnega spleta, ki govorijo o dotični strani. Ravno ostali članki, ki govorijo o dotični spletni strani so tisti, ki dvigujejo avtoriteto spletne strani. Ta del lahko optimiziramo na več načinov. Eden od njih so offsite članki.
Seveda je najboljša in najbolj učikovita možnost, da povratne povezave na spletno stran pridejo iz naključnih spletnih strani. Recimo če bo moja fotografija objavljena v spletnem časopisu bom sam zahteval podpis in povezavo do moje spletne strani. Tako bodo gledalci lahko videli moje delo, moja spletna stran pa bo v očeh googla imela malce večje zaupanje. Če pomislite to deluje podobno ali kar enako kot v življenju. Če vam bo nekdo večkrat priporočil LABI otroška oblačila zato, ker so njihovi otroci z njimi zadovoljni jim boste počasi začeli zaupati. Večkrat kot bo znamka LABI omenjena v krogu oblačil za otroke bolj vas bo za znamka zanimala.
Toliko za uvod v naslednjem odstavku pa bolj podrobno o avtoriteti spletne strani.
Avtoriteta strani in vpliv offsite člankov na njo
Torej avtoritet strani se na raznih preverjevalnikih meri drugače. Recimo, da vzamemo za primer MOZ in njihov MozBar. S pomočjo tega dodatka za Google Chrome lahko vidite avtoriteto vsake spletne strani oziroma domene in avtoriteto vsake posamezne strani znotraj dotične spletne strani. Pri njih se avtoritet meri od 0 do 100. 100 imajo praviloma strani, ki so v lasti Googla in mogoče kakšne uradne strani kot so kakšne vladne ustanove in podobno!
Se vprašate zakaj je pomembna tudi avtoriteta ostalih spletnih strani in ne le vaše. To ni pomembno le zaradi tega, da boste vedeli kako močno konkurenco imate. Pomembno je tudi zato, da boste vedeli kako bo vplivala kakšna povratna povezava na vašo spletno stran. Offsite članki se razlikujejo po tem kje so napisani in kako močno avtoriteto ima stran na kateri so objavljeni.
Primer avtoritet spletnih strani in povratnih povezav iz njih za primer poročnega fotografa
Sam sem poročni fotograf in zato bom najlažje pisal o primeru na poročni fotografiji. Torej jaz na spletu oglašujem svojo znamko Goran VK wedding poročni fotograf. Če sam pišem članke, kot je ta, ki so poučni in na primerih pokažem tudi na svojo spletno stran dobim zaupanje iz strani, ki niso najbolj avtoritativne. Poleg tega tudi niso v moji branži, ker dostikrat pišem o marketingu in ne o fotografiji ali o fotografiranju porok. Obstaja pa še možnost, da pišem bloge za že dobro uveljavljanje poročne portale in podobne strani. Te imajo že večjo avtoriteto kot jo ima moja spletna stran in poleg tega so še v enaki branži kot jaz. Mi pa seveda niso neposredni konkurenti ker ti v večni primerov ne bodo želeli sodelovati.
Vrste povratnih povezav in offiste članki
Torej ugotovili smo, da je pomembno iz katere strani dobimo povratno povezavo. Kakšne vrste povratnih povezav pa poznamo in kateri offsite članki so najboljši?
- Močne: avtoritativne strani znotraj enake industrije, časopisi, novičarski portali, googleove strani, strani javnih in vladnih ustanov…
- Šibke: povezave iz socialnih medijev, povezave brez zaupanja, povezave iz youtuba, forumi, komentarji na blogih
To, da poznamo močne in šibke povezave ne pomeni, da bomo sedaj uporabljali le močne. Nikakor to ne pomeni to. Vedno moramo skrbeti za raznolikost povezav, ki prihajajo na našo spletno stran. Če pomislite, kako bi se to dogodilo če nebi nič vedeli o optimizaciji. Dogajalo bi se spontano in čisto naključno. Torej tudi sedaj morate razmišljati o tem, da kakšen članek s povezavo delite na Facebooku. Drugič vas bo kdo omenil zato, ker je pri vas videl kaj dobro napisanega. Spet naslednjič boste svoj članek omenil v nekem forumu ko bo pomagal bodočim nevestam itd…
Primer raznolikosti povezav pri primeru LABI otroških oblačil
O znamki otroških oblačil bodo s časom pisali tudi ostali, ki jih bodo prodajali. Recimo s časom bo LABI prodajan tudi v kakšni večji trgovini in oni jih bodo omenili kot svojo ponudbo. Tako bodo v isti branži (oblačila za otroke) pisali o naši spletni strani. Prišla pa bo tudi jesen in otroški trakovi bodo postali bolj zanimivi. Takrat bomo verjetno naredili objavo na socialnih medijih otroški trak za ušesa. Iz nje bomo seveda naredili povezavo na produkt otroški trakovi in tako bomo naredili šibko povratno povezavo. Pa še vseeno zelo koristno. Kot prvo boste vse svoje sledilce popeljali v svojo spletno trgovino, kar je seveda koristno. Kot drugo pa bo google videl, da ste objavili povezavo tudi kje drugje. Pa ne samo, da ste jo objavili še kliki na vašo spletno stran se dogajao iz nje.
Najboljši offsite članki
Najboljši offsite članki pa so vsekakor takšni, ki jih organosko napišejo ljudje, ki zastopajo svojo stran zgodbe ali dogodka. Če sam recimo napišem članek o določeni lokaciji za poroko in v njem bralca iskreno navdušim nad prednostmi te lokacije bom s tem verjetno navdušil tudi lastnika lokacije. Torej ta članek lahko delim z določeno poročno lokacijo in če se jim bo zdel uporaben ga bodo tudi sami delili na svoji strani. Če bodo dobili dosti povpraševanj in jim bodo pari omenili, da so jih našli preko mene bodo prav tako navdušeni. Torej zopet se bo pojavila možnost, da bodo ta članek delili pri sebi.
Še boljše pa je če ste tako izpostavljeni ali prepoznavni, da pač pišejo o vas ker ste merilo kakovosti v industriji. Ko boste prišli do tega bodo pač ostali pisali o vas ker boste vi referenca za njihove primere. Tako se bodo povratne povezave ustvarjale same od sebe. Torej kakorkoli že morate vedno misliti na to, da delate kvalitetno. Neglede na to ali fotografirate, imate poslovne odnose, pišete o poročnih lokacijah ali pač delate SEO optimizacijo.
Lastna mreža za ustvarjanje offsite člankov na primeru družinske fotografije
Ustvarite si lahko tudi popolnoma naravno mrežo za ustvarjanje offsite člankov. Če grem kar takoj na primer. Če recimo iz prejšnjega poročnega fotografa sedaj preskočim na družinsko fotografiranje. Kot poročni fotograf seveda ustvarjam tudi družinske fotografije. Če že ne zaradi drugega pa zato, ker si tako želijo moje stranke! Večina, ki se jih poroči se v relativno kratkem času razširi iz para v družino in tako potrejejo družinskega fotografa. Seveda pa sem najbolj vesel ravno takšnih parov.
No pa da se vrnem nazaj na mrežo. Torej lahko imam družinsko fotografiranje predstavljeno znotraj svoje strani o poročni fotografiji. Ali pa si raje zakupim domeno s ključno besedo. Torej domeno v kateri je vključena družinska fotografija. Tako bom lahko prej optimiziral besedo družinsko fotografiranje. Poleg tega pa bom dobil spletno stran, ki bo lahko del moje naravne mreže iz katere bom lahko vsake toliko napisal kakšen članek o poročni fotografiji. Ter seveda obratno bom lahko iz poročne fotografije naredil članek na družinsko fotografijo.