V to, da prodaja preko interneta narašča praktično na vseh področjih (produkti, storitve, itd…) najbrž ne gre dvomiti, hkrati pa nam slednje da slutiti tudi to, da se v zvezi s prodajanjem preko spleta danes vedno znova rojevajo nove metode in tehnike in kanali preko katerih se lahko izvaja učinkovita prodaja.
Dokaz, da prodajne aktivnosti na internetu naraščajo, boste našli že npr. preprosto tako, da vtipkate v Google ključno besedo prodaja preko interneta in Google vam bo vrgel ven, v tem trenutku, kar čez 620.00 spletnih strani, ki imajo nekaj povedati o prodaji preko spleta.
Samo knjig s tematiko spletne prodaje Googl najde okrog 1500.
Kaj prodajati na spletu?
Preden se sami podamo na pot spletne prodaje, je zelo priporočljivo, da si ogledamo kaj je tisto kar se na spletu danes tudi najbolje prodaja.
Razlog za to pa je preprosto v tem, da se v spletno prodajo ne odpravljamo nepripravljeni in brez tega, da vidimo ali na internetu sploh obstaja trg, da neko reč preko spleta tudi učinkovito prodajamo.
Če se nameravamo lotiti spletne prodaje je zato najlažja pot ta, da preverimo kateri izdelki so tisti, ki se na spletu danes tudi najboljše prodajajo.
Pomembno pri tem je vedeti, da je bolje poiskati izdelke, ki jih prodajajo že drugi, kakor, da na novo odkrivamo “toplo vodo”. Saj se v nasprotnem primeru lahko zgodi, da ne bomo za naš nov izdelek našli sploh spletni trg.
Najbolj iskani izdelki na spletu
Po podatkih, ki jih je posredoval npr. spletni portal mladi podjetnik, se med najbolj prodajanimi artikli na spletu, pojavljajo tehnični izdelki, npr. računalniška oprema, mobilni telefoni, avdio in video izdelki ter oblačila in obutev. Isti portal pa tudi navaja, da se v prihodnosti pričakuje porast prodaje tudi artiklov, ki jih uporabljamo vsakodnevno (npr. zdravo prehrano, žitarice, prehranska dopolnila, proteine, izdelke za zdravje, čistilne pripomočke, ipd…)
Pomembno je tudi vedeti, da je trenutna povprečna vrednost nakupov preko spleta okrog 50 evrov, tako, da, če se nameravamo na splet odpraviti s prodajo dražjih izdelkov, obstaja verjetnost, da bo prodaja šla težje, razen, če bomo zgradili močno in zaupanja vredno blagovno znamko.
Po podatkih citymagazina pa lahko opazite, da so med 10 najbolj prodajanimi rečmi na netu coca cola, playstation, toyota corolla, ipad, igrica angry birds, itd… Skratka same uveljavljene znamke in brandi.
Prodaja preko interneta – kako?
Najpogostejša vprašanja, ki si jih tisti, ki se odločijo prodajati preko spleta, postavljajo, so vezana na to ali imeti lastno spletno trgovino (se pravi lastno spletno stran), ali vzeti npr. spletno trgovino v najem, ali kupiti že obstoječo spletno trgovino, nato pa seveda sledijo vprašanja povezana z zakonodajo v zvezi s prodajanimi artikli in pa tudi v zvezi s tem kako upravljati s spletno trgovino.
Najbolj klasična vprašanja začetnikov spletnih trgovin so npr. :
- koliko izdelkov naj dodamo v našo trgovino
kako promovirati spletno trgovino
ali prodajati preko Facebooka ali Googla
kako povečati obisk naše spletne trgovine
kakšne so tehnične zahteve za spletno trgovino (strežnik, kakšno naj bo ime domene, itd…)
kakšne vrste plačil naj omogočimo v naši trgovini, itd…
Zelo v pomoč so pri začetnikih v spletnih trgovinah npr. spletne strani, ki ponujajo praktične in konkretne nasvete za učinkovito prodajo preko interneta. V Sloveniji je eden izmed bolj konkretnih blogov na temo prodaje preko interneta, na strani Marketing spletne trgovine
Prodaja preko spletne trgovine
Pri prodaji preko spletne trgovine, si moramo najprej odgovoriti na to kaj bomo sploh prodajali.
Če bomo prodajali storitve, bomo izdelali tako imenovan lead generation spletni model, katerega osnovni namen bo pridobivati nova povpraševanja na našo spletno stran. V tem primeru niti spletne trgovine ne potrebujemo ali pa si jo kvečjemu izdelamo zato, da preko nje prodajamo npr. kupone s popusti za naše storitve (npr. prodaja masaže).
Če imamo fizične produkte, lahko prodajamo po modelu clikc and buy, kar pomeni, da bo v naši spletni trgovini urejena tudi blagajna (z različnimi možnostmi plačil; paypal, itd…), po drugi strani pa click and buy model omogoča, da tržimo tudi preko affiliate programov. V tem primeru nimamo lastnih produktov, ampak samo tržimo produkte tretjih oseb, z našo stranjo pa skrbimo, da čimveč spletnega prometa preusmerimo na spletno stran dejanskega trgovca.
V tem primeru smo plačani od vsake realizirane prodaje s provizijo.
Oznake besedila: prodaja preko interneta